torsdag den 2. februar 2012

Hvad er ensomhed? Hvad er frygt? Hvad er kærlighed?

Er ensomhed at ligge i sofaen hele dagen, med en nyopereret fod, og ikke at kunne gå ordenligt. At vente på opkald fra venner og veninder. Længtes efter selskab, men ikke kunne tage nogle steder hen. Er det at græde af smerte, men være alene, så ingen ser eller hører det?

Er frygt at være bange for den endnu større smerte, at blive glemt, og være endnu mere ensom?

Er kærlighed når man ved, at der er én i verden som tænker på dig, og tager et lille stykke chokoladekage med hjem, bare for at glæde dig?

... Hvad er livet? Er det her livet? Med kolde timer og varm suppe i sofaen? Er livet et liv selvom man skal gå på krykker? Mine forældre er stolte af mig, er det livet? JEG er stolt af mig, og jeg ved, at dét er livet.

2 kommentarer:

  1. Så du har alligevel været igang med at tænke :)

    SvarSlet
  2. Ja. Jeg tænker og tænker og tænker og ser lidt meget fjernsyn imens.

    SvarSlet